Sunday, February 28, 2016

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ, ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ, ΝΙΚΑΜΕ!




Την προηγούμενη εβδομάδα, την πρώτη κιόλας μέρα που άρχισαν τα μαθήματα, θίχτηκε από τον κ. Σκόνδρα η επαγγελματική προοπτική μας ως μηχανικοί καθώς και  η σχέση μας με τελειόφοιτους από αντίστοιχες σχολές ΤΕΙ στα μεταπτυχιακά. Δυστυχώς η κατάσταση στα μεταπτυχιακά και στην αγορά εργασίας είναι πολύ χειρότερη από το φαντασιακό του κ.Σκόνδρα, ο οποίος απ ό,τι φαίνεται προσπαθεί να μας πείσει ότι αν δεν δεχτούμε την υποβάθμιση του διπλώματός μας μέσω της διάσπασής του σε bachelor και master, «θα υποβαθμιστούμε σε ΤΕΙ»..
           
Ήδη η κατάσταση στα πανεπιστημία είναι τραγική με τις  φοιτητικές παροχές να εξαφανίζονται και τα ιδρύματα να υποχρηματοδοτούνται στο βαθμό που δεν μπορούν να καλύψουν ούτε τα λειτουργικά τους έξοδα. Με μοχλό την κατάσταση αυτή, προωθείται η κατεύθυνση της αυτοχρηματοδότησης και της σύνδεσης των ιδρυμάτων με την αγορά. Ακριβώς σε αυτήν την κατεύθυνση, έρχονται και τα δίδακτρα στα μεταπτυχιακά, προχωρώντας παραπέρα τη μετατροπή της εκπαίδευσης από δικαίωμα σε δυνατότητα πετώντας μεγάλο κομμάτι της νεολαίας εκτός της εκπαίδευσης, προωθώντας την πολιτική κυβέρνησης και ΕΕ.
Σε πολλές σχολές τα δίδακτρα έχουν εφαρμοστεί επιβαρύνοντας κ' άλλο τους φοιτητές στο κόστος σπουδών τους.  Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι η «ευρεσιτεχνία» των διδάκτρων πέρασε στις περισσσότερες απ αυτές τις σχολές καλοκαίρι όταν οι φοιτητές έλειπαν. -πρακτικές ανάλογες, βέβαια, έχουμε συναντήσει και στο δικό μας τμήμα, με αλλαγές του προγράμματος σπουδών και μέτρα όπως το όριο δήλωσης να αποφασίζονται μέσα στο κατακαλόκαιρο, δεν θα μας κάνει εντύπωση να τις ξαναδούμε..-  Αλλαγές σαν και αυτή δεν είναι όσο μακριά μας όσο νομίζουμε -ακόμα και για τα προπτυχιακά προγράμματα. Ύστερα και από την απόφαση του υπουργείου να μην προβλέπονται απολαβές για τους καθηγητές που συμμετέχουν στα μεταπτυχιακά, φαίνεται να γενικεύεται η τάση να εισάγονται δίδακτρα στους μεταπτυχιακούς κύκλους σπουδών.

Τι ρόλο όμως παίζει ένα μεταπτυχιακό; Η στόχευση είναι διττή. Ειδικά στις σχολές εφαρμοσμένης επιστήμης και έρευνας, οι μεταπτυχιακοί δουλεύουν με τους πιο απάνθρωπους όρους εργασίας, παράγωντας άμεσα έρευνα και καινοτομία ώστε να κερδοφορήσει το κεφάλαιο και η εκάστοτε επιχείρηση που χρηματοδοτεί το μεταπτυχιακό. Ο εργασιακός μεσαίωνας παίρνει σάρκα και οστά με τον πιο έκδηλο τρόπο εντός του και καλά «ακαδημαικού» πανεπιστημίου. Ταυτόχρονα, σε συνδυασμό με μια σειρά μέτρα όπως τα πολλά επίπεδα μεταλυκειακής εκπαίδευσης(ΑΕΙ, ΤΕΙ, ΙΕΚ, κολλέγια κλπ.), τα ECTS και συνολικά την εκπαιδευτική αναδιάρθρωση, προωθείται η κατεύθυνση δημιουργίας μια βεντάλιας εργαζομένων, υπερεξειδικευμένων, εξατομικευμένων, αναλώσιμων, ανταγωνιστικών, με σκυμμένο κεφάλι και τελικά, εύκολα εκμεταλλεύσιμων, σε ένα συνεχές κυνήγι δεξιοτήτων και πιστωτικών μονάδων  που συνεχώς πληρώνεις για να αποκτήσεις, σε ένα μοντέλο συνεχούς επανακατάρτισης. Αναγκαίο βήμα στην λογική αυτή είναι και η διάσπαση του διπλώματος, σύμφωνα με το αγγλοσαξωνικό μοντέλο, με βασικό κύκλο σπουδών στα 3 χρόνια και μεταπτυχιακό τα επόμενα 2 επί πληρωμί.

Ο κανόνας είναι ότι οι απόφοιτοι να αναγκάζονται να κρύβουν δεξιότητες και πτυχία, πόσο μάλλον τα μεταπτυχιακά, προκειμένου να βρουν δουλειά στην σημερινή συγκυρία, περιπλανώμενοι λόγω ανάγκης μεταξύ πενταμήνων, voucher, δελτίου παροχής υπηρεσιών και ανεργίας. Στις συνθήκες εργασιακής γαλέρας που υπάρχουν καλούνται οι νέοι μηχανικοί είτε να προσαρμοστούν με μια τέτοια κατάσταση ή να παλέψουν για την επιβίωση στο εξωτερικό, κάτι που ο κ. Σκονδρας δεν θέλησε να αναφέρει. Και η κατάσταση πάει προς το χειρότερο. Με το νέο Προεδρικό διάταγμα αποσυνδέεται η ακαδημαϊκή κατοχύρωση από τα επαγγελματικά δικαιώματα και ανοίγει διάπλατα ο δρόμος για την αναγνώριση όλων των Κολλεγίων, εσωτερικού και εξωτερικού, και για την πλήρη διάλυση της δωρεάν δημόσιας εκπαίδευσης.

           
            Παράλληλα με όλα αυτά, ακριβώς γιατί ο σχεδιασμός τους για το μέλλον μας δεν περιορίζεται σε αλλαγές στην εκπαίδευση, το νέο ασφαλιστικό έρχεται να μας δωσει το τελειωτικό χτυπημα καθώς συν της άλλοις, ειδικά για τους μηχανικούς ισχύει  ότι:
·         Οι μηχανικοί λόγω δύο συντάξεων (ΤΣΜΕΔΕ & Ειδική Προσαύξηση ή ΤΣΜΕΔΕ & Δημόσιο) και οριστικής κατάργησης της Ειδικής Προσαύξησης θα έχουμε τεράστιες περικοπές. Ενδεικτικά η Κύρια Σύνταξη για 40 έτη από 1018€ θα πάει στα 700 €, ενώ η Ειδική Προσαύξηση κινδυνεύει να εξαφανισθεί. Ταυτόχρονα το όριο συνταξιοδότησης αυξάνεται και κυνδινευουμε να μην πάρουμε πότε μία συνταξη που θα έχουμε χρυσοπληρώσει.
·         Ακόμα και οι άνεργοι μηχανικοί που βρίσκονται «υπό αναστολή της επαγγελματικής τους ιδιότητας» επιβαρύνονται με την «ελάχιστη» εισφορά των 2832 ευρώ ετησίως, παραβλέποντας το γεγονός ότι με μηδενικό εισόδημα δεν έχεις ούτε για να ζήσεις. Καταργούνται επίσης οι μειωμένες εισφορές που ίσχυαν για τα 5 πρώτα χρόνια ασφάλισης των νέων μηχανικών, οδηγώντας έτσι σε πρόσθετη αύξηση εισφορών και καταδικάζοντας τους νέους μηχανικούς.
Τα παραπάνω, σε συνδυασμό με όλα τα μέτρα του ασφαλιστικού, ολοκληρώνουν τις συνθήκες επισφάλειας, μισθών πείνας, ανεργίας και συνολικά του καθεστώτος σύγχρονης δουλείας για όλους τους νέους εργαζόμενους. Η διάλυση παιδείας, εργασίας, κοινωνικής ασφάλισης ορίζουν δυσοίωνο μέλλον για όλους εμάς.
           
Κόντρα λοιπόν στην εκπαιδευτική αναδιάρθρωση, το ασφαλιστικό, τον εργασιακό μεσαίωνα που θα βρεθούμε και γενικά την πολιτική κυβέρνησης-ΕΕ-ΔΝΤ,  υπερασπιζόμαστε το δωρεάν δημόσιο χαρακτήρα του Πανεπιστημίου και απαιτούμε  πλήρη κρατική χρηματοδότηση, προγράμματα σπουδών που να καλύπτουν πλήρως το γνωστικό αντικείμενο του Ηλεκτρολόγου Μηχανικού και πτυχία ισχυρά,ενιαία με πλήρη επαγγελματικά και εργασιακά δικαιώματα και ως μόνη προϋπόθεση για δουλειά. Συνολικά, απαιτούμε παιδεία, εργασία και κοινωνική ασφάλιση σύμφωνα με τις ανάγκες μας ενάντια σε όσους μας πλήττουν.
         


Με συλλογικούς και ανυποχώρητους αγώνες εμείς λοιπόν τους απαντάμε

ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ

ΣΤΙΣ 14:00 ΤΡΙΤΗ 1/3 ΣΤΗΝ ΗΛ5